VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
internetového obchodu
www.wayanahome.sk
(ďalej ako „VOP“)
I. Základné ustanovenia
1. Tieto všeobecné obchodné podmienky sú vydané obchodníkom:
obchodné meno: WAYANA s. r. o.
IČO: 55826920
DIČ: 2122100552
sídlo: Šarišská ulica 94/34, 094 34 Bystré, SR
zapísaný: Obchodný register Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka č. 46787/P
email: info@wayanahome.sk
telefón: +421911377540
web: www.wayanahome.sk
(ďalej len „obchodník“)
2. VOP upravujú vzájomné práva a povinnosti obchodníka a fyzickej osoby a/alebo právnickej osoby, ktorá uzatvára zmluvu o dodaní tovaru a/alebo kúpnu zmluvu (ďalej ako „zmluva“) mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ (ďalej len „zákazník“) priamo v sídle prevádzky poskytovateľa, alebo prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupného na internetovej adrese www.wayanahome.sk (ďalej je „e-shop“).
3. Ustanovenia Všeobecných obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy uzavretej písomne a/alebo ústne so zákazníkom. Odchýlne dojednanie v zmluve má prednosť pred ustanoveniami týchto Všeobecných obchodných podmienok.
4. Základné pojmy:
a) obchodník: osoba predávajúca tovar konečnému zákazníkovi,
b) zákazník (kupujúci): osoba kupujúca tovar od obchodníka v prevádzkarni poskytovateľa alebo na základe elektronickej objednávky cez e-shop,
c) elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár, obsahujúci informácie o zákazníkovi, zoznam objednaného tovaru z ponuky na www.wayanahome.sk, celková cena tohto tovaru a dodacie podmienky,
d) tovarom sa rozumejú všetky produkty vrátane poukážky na služby uvedené v platnom cenníku produktov obchodníka na www.wayanahome.sk ,
e) orgánom dozoru: Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie.
5. Tieto VOP a zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku na základe všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky.
6. Obchodník je prevádzkovateľ internetového obchodu www.wayanahome.sk
7. Používaním internetového obchodu obchodníka a potvrdením objednávky dáva zákazník výslovný súhlas s týmito VOP.
II. Informácie o produktoch a cenách
1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia ceny jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností sú uvedené u jednotlivého tovaru v katalógu internetového obchodu.
2. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty, všetkých súvisiacich poplatkov a nákladov za vrátenie tovaru, ak tento tovar zo svojej podstaty nemôže byť vrátený obvyklou poštovnou cestou. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.
3. Všetka prezentácia tovaru umiestnená v katalógu internetového obchodu je informatívneho charakteru a obchodník nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohoto tovaru.
4. V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácia o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené v internetovom obchode platí len v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
5. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak sa nedohodne obchodník so zákazníkom inak.
6. Obchodník informuje týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami alebo prostredníctvom svojho webového sídla o:
a) hlavných vlastnostiach produktu,
b) obchodnom mene a sídle alebo mieste podnikania obchodníka alebo osoby, v ktorej mene obchodník koná,
c) telefónnom čísle obchodníka,
d) predajnej cene produktu, spôsob, akým sa vypočíta, ak vzhľadom na povahu produktu nemožno predajnú cenu určiť vopred, náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky a skutočnosť, že do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred,
e) podmienky plnenia, platobné podmienky, dodacie podmienky a lehotu, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať alebo poskytnúť produkt,
f) existenciu a dĺžku trvania zákonnej zodpovednosti obchodníka za vady tovaru,
g) poučenie o práve zákazníka podať obchodníkovi žiadosť o nápravu podľa osobitného predpisu s uvedením odkazu na webové sídlo, na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov.
obchodník s ohľadom na charakter spotrebiteľskej zmluvy informuje zákazníka a oznamuje mu:
adresu elektronickej pošty obchodníka,
b) iný prostriedok online komunikácie, ktorý umožňuje zákazníkovi uchovávať na trvanlivom médiu obsah písomnej komunikácie s obchodníkom vrátane dátumu a času komunikácie, ak ho obchodník využíva na komunikáciu so zákazníkom,
c) adresu obchodníka alebo osoby, v ktorej mene obchodník koná, na ktorej môže zákazník uplatniť práva zo zodpovednosti za vady produktu, odstúpenie od zmluvy, žiadosť o nápravu alebo podať iný podnet,
d) informáciu, že predajná cena je pre konkrétneho zákazníka alebo pre skupinu zákazníkov určená na základe automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania,
e) cenu za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré je možné použiť pri uzavretí zmluvy, ak sa cena počíta na základe zvýšenej sadzby,
f) poučenie o práve zákazníka odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy,
g) poučenie o povinnosti zákazníka znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy podľa ak zákazník odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty,
i) poučenie o tom, že zákazník nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy podľa, alebo poučenie o okolnostiach, za ktorých zákazník stráca právo na odstúpenie od zmluvy,
j) minimálnu dĺžku trvania záväzku spotrebiteľa, ak zo zmluvy vyplýva pre zákazníka taký záväzok,
k) poučenie o povinnosti zákazníka zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť obchodníka a o podmienkach ich poskytnutia, ak zo zmluvy vyplýva pre zákazníka taká povinnosť.
III. Objednávka
1. Náklady vzniknuté zákazníkovi pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), hradí zákazník sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
2. Zákazník odoslaním objednávky potvrdzuje, že obchodníkom bol informovaný o skutočnostiach uvedených v čl. II ods. 6 Všeobecných obchodných podmienok.
3. Zákazník vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:
a) prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu v internetovom obchode,
b) vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
3. Pri zadávaní objednávky si zákazník vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a doručenia.
4. Pred odoslaním objednávky je zákazníkovi umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle zákazník obchodníkovi kliknutím na tlačidlo odoslať. Údaje uvedené v objednávke sú obchodníkom považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie zákazníkovi o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami.
Pri každej objednávke musí zákazník uviesť meno a priezvisko, dodaciu a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail; fyzická a právnická osoba podnikateľ aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov tovaru, počet kusov, (objednávka prostredníctvom internetového obchodu obchodníka tieto podmienky spĺňa automaticky). Tieto údaje budú v zmysle Zákona o ochrane osobných údajov použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi obchodníkom a zákazníkom a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru).
5. Bezodkladne po obdržaní objednávky zašle obchodník zákazníkovi potvrdenie o obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú zákazníkovi pri objednaní zadal. Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzavretie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky obchodníka. Kúpna zmluva je uzavretá až po prijatí objednávky obchodníkom. Oznámenie o prijatí objednávky je doručené na emailovú adresu zákazníka. Takto uzavretá zmluva je v súlade so Zákonom o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších zmien a predpisov chápaná ako zmluva uzavieraná na diaľku.
Obchodník zašle zákazníkovi spolu s potvrdením o obdržaní objednávky:
a) Všeobecné obchodné podmienky v aktuálnom znení
Obchodník zašle zákazníkovi spolu s oznámením o prijatí objednávky:
Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
b) Poučenie o uplatnení práva zákazníka na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
6. V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže obchodník splniť, zašle zákazníkovi na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením zákazníka o prijatí tejto ponuky obchodníkovi na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto Všeobecných obchodných podmienkach.
7. Všetky objednávky prijaté obchodníkom sú záväzné. Zákazník môže zrušiť objednávku, pokým nie je zákazníkovi doručené oznámenie o prijatí objednávky obchodníkom. Zákazník môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónnom čísle obchodníka alebo elektronickou správou na email obchodníka, obe uvedené v týchto Všeobecných obchodných podmienkach.
8. V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane obchodníka pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je obchodník povinný dodať zákazníkovi tovar za túto celkom zjavne chybnú cenu ani v prípade, že zákazníkovi bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Obchodník informuje zákazníka o chybe bez zbytočného odkladu a zašle zákazníkovi na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí zákazníkom na emailovú adresu obchodníka.
9. V prípade ak obchodník nevie dodať objednaný tovar, má právo takúto objednávku zrušiť. Pokiaľ už bola suma za objednaný tovar uhradená, zašle ju obchodník zákazníkovi naspäť bankovým prevodom.
10. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na zákazníka jeho prevzatím a zaplatením kúpnej ceny.
IV. Zákaznícky účet
1. Na základe registrácie zákazníka vykonanej v internetovom obchode môže zákazník pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže zákazník vykonávať objednávanie tovaru. Zákazník môže objednávať tovar tiež bez registrácie.
2. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je zákazník povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je zákazník pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené zákazníkom v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú obchodníkom považované za správne.
3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Zákazník je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do jeho zákazníckeho účtu. Obchodník nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
4. Zákazník nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
5. Obchodník môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď zákazník svoj užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, kedy zákazník poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok.
6. Zákazník berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia obchodníka, popr. nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
V. Platobné podmienky a dodanie tovaru
1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže zákazník zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:
a) bezhotovostne prevodom na bankový účet obchodníka: SK51 0900 0000 0052 0990 5751
b) bezhotovostne platobnou kartou
c) bezhotovostne prevodom na účet obchodníka prostredníctvom platobnej brány STRIPE,
d) dobierkou v hotovosti pri prevzatí tovaru,
e) v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere na prevádzke,
f) v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere na výdajni zásielok.
2. Spoločne s kúpnou cenou je zákazník povinný zaplatiť obchodníkovi náklady spojené s balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklad spojený s dodaním tovaru.
3. V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 3 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
4. V prípade platby prostredníctvom platobnou brány postupuje zákazník podľa pokynov príslušného poskytovateľa elektronických platieb.
5. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok zákazníka zaplatiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet obchodníka.
6. Obchodník nepožaduje od zákazníka vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou.
7. Podľa zákona o evidencii tržieb je obchodník povinný vystaviť zákazníkovi pokladničný doklad. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online, v prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín.
8. Tovar je zákazníkovi dodaný:
a) na adresu určenú zákazníkom v objednávke
b) prostredníctvom výdajne zásielok na adresu výdajne, ktorú zákazník určil,
c) osobným odberom v prevádzkarni obchodníka.
9. Voľba spôsobu dodania sa vykonáva v priebehu objednávania tovaru.
10. Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke zákazníka a v potvrdení objednávky obchodníkom. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštneho požiadavku zákazníka, znáša zákazník riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
11. Ak je obchodník podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené zákazníkom v objednávke, je zákazník povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane zákazníka nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je zákazník povinný zaplatiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
12. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je zákazník povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému vniknutiu do zásielky nemusí zákazník zásielku od prepravcu prevziať.
13. Obchodník vystaví zákazníkovi daňový doklad – faktúru. Daňový doklad je odoslaný na emailovú adresu zákazníka./Daňový doklad je priložený k dodávanému tovaru.
14. Zákazník nadobúda vlastnícke právo ku tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie. Zodpovednosť za náhodnú stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza na zákazníka okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal zákazník povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
VI. Odstúpenie od zmluvy
1. Zákaznik, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu.
2. Lehota pre odstúpenie od zmluvy predstavuje 14 dní:
a) odo dňa prevzatia tovaru,
b) odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí
c) odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy pravidelná opakovaná dodávka tovaru.
3. Zákazník je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak zákazník odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
4. Zákazník je oprávnený odoprieť vrátenie tovaru, ktorý nadobudol na základe zmluvy uzavretej pri nevyžiadanej návšteve, na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou, kým obchodník zákazníkovi vráti zaplatenú cenu.
5. Pri odstúpení od zmluvy znáša zákazník len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa zákona.
6. Zákazník zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru; to neplatí, ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa zákona.
7. Zákazníkovi z uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy nevznikajú okrem povinností podľa odsekov uvedených vyššie žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.
8. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť zákazníkovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
9. Obchodník je povinný vrátiť zákazníkovi všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak zákazník neodstúpil od celej zmluvy. Obchodník nemôže účtovať zákazníkovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
10. Obchodník nie je povinný uhradiť zákazníkovi dodatočné náklady, ak si zákazník výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil zákazník, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
11. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť zákazníkovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým zákazník nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
12. Obchodník je povinný vrátiť zákazníkovi platby rovnakým spôsobom, aký použil zákazník pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so zákazníkom na inom spôsobe úhrady, ak zákazníkovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
13. Obchodník je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady v lehote podľa odseku 14 dní, ak na základe zmluvy bol tovar dodaný zákazníkovi domov v čase uzavretia zmluvy a s prihliadnutím na povahu tovaru nie je možné tovar odoslať späť obchodníkovi poštou.
14. Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a zákazníka, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy, sa zakazuje.
VII. Práva z vadného plnenia
1. Obchodník zodpovedá zákazníkovi, že tovaru pri prevzatí nemá vady. Najmä obchodník zodpovedá zákazníkovi, že v dobe, kedy zákazník tovar prevzal:
má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojedali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré obchodník alebo výrobca popísal alebo ktoré zákazník očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy obchodníkom vykonanej,
sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie obchodník uvádza alebo ku ktorému sa tovar tohoto druhu obvykle používa,
tovar zodpovedá akosti alebo prevedeniu dohodnutej vzorky alebo predlohy, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
je tovar v zodpovedajúcom množstve alebo hmotnosti a
tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
2. Ak sa vada prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia tovaru zákazníkom, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí. Zákazník je oprávnený uplatniť práva z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v dobe dvadsať štyri mesiacov od prevzatia. Toto ustanovení sa nepoužije u tovaru predávaného za nižšiu cenu pre vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, u použitého tovaru pre vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí zákazníkom, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
3. V prípade výskytu vady môže zákazník obchodníkovi predložiť reklamáciu v zmysle reklamačného poriadku.
4. Zákazník má právo odstúpiť od zmluvy:
ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady,
ak nemôže tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
ak nemôže riadne tovar užívať pre väčší počet vád tovaru.
5. Obchodník je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné, prípadne i v sídle alebo mieste podnikania. Zákazník môže reklamáciu uplatniť aj u osoby určenej obchodníkom. Ak reklamáciu zákazníka vybavuje osoba určená obchodníkom, táto môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného tovaru, inak reklamáciu postúpi na vybavenie obchodníkovi. Obchodník je povinný zákazníkovi vydať písomné potvrdenie o tom, kedy zákazník právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie zákazník požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
6. Ak zákazník uplatní reklamáciu, obchodník alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť zákazníka o jeho právach vyplývajúcich z vadného plnenia. Na základe rozhodnutia zákazníka, ktoré z práv vyplývajúcich mu z vadného plnenia si uplatňuje, je obchodník alebo ním poverený pracovník alebo určená osoba povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vrátane odstránenia vady musí vybaviť ihneď, pričom v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie vrátane odstránenia vady však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a zákazník má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje moment, kedy dôjde prejav vôle zákazníka (uplatnenie práva z vadného plnenia) obchodníkovi.
7. Obchodník písomne informuje zákazníka o výsledku reklamácie, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
8. Právo z vadného plnenia zákazníkovi nepatrí, ak zákazník pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak zákazník vadu sám spôsobil.
9. V prípade oprávnenej reklamácie má zákazník právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže zákazník u obchodníka uplatniť v lehote do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby.
10. Voľbu spôsobu reklamácie a jej vybavenia, ak je viacero možností, má zákazník.
11. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia § 499 až 510, § 596 až 600 a § 619 až 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a zákonom č. 108/2024 Z. z., o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
12. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou obchodníka za vady upravuje reklamačný poriadok obchodníka.
VIII. Doručovanie
1. Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty.
2. Zákazník doručuje obchodníkovi korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Obchodník doručuje zákazníkovi korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.
IX. Mimosúdne riešenie sporov
1. Zákazník má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva. Zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho (mimosúdneho) riešenia sporu u subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Týmto nie je dotknutá možnosť zákazníka obrátiť sa na súd.
2. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporou z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr.@soi.sk. Internetová adresa: https://www.soi.sk/. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi obchodníkom a zákazníkom z kúpnej zmluvy.
3. Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislave, internetová adresa: http://esc-sr.sk/ je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
4. Obchodník je oprávnený k predaju tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný Okresný úrad odbor živnostenského podnikania. Slovenská obchodní inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 108/2024 Z. z., o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov .
X. Záverečné ustanovenia
1. Všetky dojednania medzi obchodníkom a zákazníkom sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva zákazníka vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.
2. Obchodník nie je vo vzťahu ku zákazníkovi viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení zákona č. 108/2024 Z. z., o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
3. Všetky práva k webovým stránkam obchodníka, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináleží obchodníkovi. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu obchodníka.
4. Obchodník nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Zákazník nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.
5. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná obchodníkom v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.
6. Znenie obchodných podmienok môže obchodník meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
7. Prílohou obchodných podmienok sú:
vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy
poučenie o uplatnení práva zákazníka na odstúpenie od zmluvy
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 8. 6. 2024.
Príloha č. 1
VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
(Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.)
– Komu : WAYANA s. r. o., IČO: 55826920, sídlo: Šarišská ulica 94/34, 094 34 Bystré, SR, zapísaný: Obchodný register Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka č. 46787/P, email: info@wayanahome.sk
– Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy o dodaní alebo poskytnutí tohto produktu: …………..
– Dátum objednania/dátum prijatia* …………..
– Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* …………..
– Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* …………..
– Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) …………..
– Dátum …………..
*Nehodiace sa prečiarknite.
Príloha č. 2
POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
Právo na odstúpenie od zmluvy
Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14. dňoch , odo dňa, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: WAYANA s. r. o., Šarišská 94/34, 094 34 Bystré, email: info@wayanahome.sk, tel. +421911377540. Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sme Vám odovzdali alebo zaslali, jeho použitie však nie je povinné.
Ak máte záujem, môžete vyplniť a zaslať vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od zmluvy aj elektronicky prostredníctvom nášho webového sídla: www.wayanahome.sk
Ak využijete túto možnosť, prijatie odstúpenia od zmluvy Vám bezodkladne potvrdíme na trvanlivom médiu (napríklad e-mailom).
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
Dôsledky odstúpenia od zmluvy
Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame.
Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru späť na našu adresu alebo do preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.
Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na našu adresu najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Náklady na vrátenie tovaru znášame my. Zodpovedáte len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.